Placki to jest chyba jedna z najbardziej lubianych przez dzieci potraw.     

Są różne rodzaje placków. 

Mogą być na słodko lub wytrawnie. 

Są super metodą na przetwarzanie resztek jedzenia, tutaj najdziecie kilka moich pomysłów.


Dziś wymyśliłam placki, które są super na przeziębienie.

Do zrobienia placków użyłam:

- 1 małego, dojrzałego banana

- resztki musu owocowego

- 1 małe jajko

- kilka łyżek mąki

- 1 łyżeczka pasty z kurkumy, przepis znajdziecie tutaj

- szczypta sody oczyszczonej.

Sposób wykonania:

Rozgniotłam banana widelcem, dodałam pozostałe składniki, wymieszałam dokładnie. Mąki dodałam na początku niewiele, żeby móc później dosypać. Chodzi o uzyskanie konsystencji gęstej śmietany. Usmażyłam na patelni, nakładając porcje łyżka. Do smażenia użyłam masła klarowanego.

Placki podałam z jogurtem i owocami.

Synkowi bardzo smakowały i poczuł się po nich znacznie lepiej :)

Daj znać, jak skorzystasz z przepisu. Możesz oznaczyć zdjęcie w Social Mediach #plackimocy lub zostawić komentarz :)


In English- Google translator

Pancakes are probably one of the most favorite dishes by children.

There are different types of pies.

They can be sweet or dry.

They are a great way to process leftover food, here are some of my ideas.


Today I came up with pancakes that are great for colds.

To make the pies, I used:

- 1 small, ripe banana

- leftover fruit mousse

- 1 small egg

- a couple of tablespoons of flour

- 1 teaspoon of turmeric paste, the recipe can be found here

- a pinch of baking soda.

Manufacturing method:

I crush the banana with a fork, add the remaining ingredients, mix it thoroughly. At the beginning, I didn't add much flour so that I could add it later. It's about getting the consistency of thick cream. I fry in a pan, adding a spoonful of portions. I used clarified butter for frying.

I served the pancakes with yogurt and fruit.

My son liked them very much and he felt much better after them :)

Let me know how you use the recipe. You can tag a photo in Social Media #plackimocy or leave a comment :)



Brak komentarzy: