Zdrowie. Jest bardzo ważne. Niektórzy twierdzą, że jak masz zdrowie, to jest dobrze; wszystko inne dużo łatwiej się naprawia. Poza tym, jak choruje jedna osoba, to tak na prawdę choruje cała rodzina i to niezależnie od tego, czy ta choroba jest zakaźną. Zazwyczaj następuje przeorganizowanie życia wszystkich domowników. 

Mam takie szczęście, że rzadko choruję ja, jak i moi najbliżsi. Zazwyczaj 1-2 razy w roku mamy jakieś przeziębienie (stan podgorączkowy, katar, ból gardła, kaszel). Od wielu lat nie używamy antybiotyków. Wiem, jest to ogromne szczęście. 

Jednak jak następują te słabsze dni, to staramy się sobie pomóc domowymi sposobami. Zazwyczaj był to czosnek, herbata z korzenia imbiru na ból gardła, cytryna, syrop z cebuli, sok z aceroli na katar. Ostatnio poznałam jeszcze coś. 


ZŁOTE MLEKO
Widziałam u dziewczyn na you tube lub Instagramie, jak sobie robią i piją ten napój. Jednak dopiero po przeczytaniu książek Agnieszki Maciąg, postanowiłam przetestować przepis, który podała na stronie i na blogu.

I zadziałało.

Po raz pierwszy wypiłam to mleko po kilku dniach chorowania, bólu gardła i kataru. Rano obudziłam się bez bólu gardła- w końcu, ogromna ulga po kilku dniach-, ale katar jeszcze był, ale już nie taki cieknący :)

Następnego dnia rano też wypiłam taką szklaneczkę i dodałam trochę do śniadania dla synka. Tego samego dnia wieczorem synek słabiej się poczuł, zaczął kaszleć, więc dostał syrop na kaszel. Później przykleił się do mnie, nie chodził mi z rąk, zawsze tak ma jak choruje. Dałam mu złote mleko w połączeniu z sokiem jabłkowym i aceroli, i po pół godzinie znów zaczął skakać.

Złote mleko nie jest lekiem na wszystko, ale uważam, że warto spróbować, zwłaszcza na początku przeziębienia. Smak zależy dużo od użytego mleka i ilości dodanego miodu, nie każdemu musi smakować, ale jestem przekonana, że większość osób będzie bardzo zaskoczona efektami działania.



In Englisch- Google Translate

Health. Is very important. Some say that when you are healthy, it's good; everything else is much easier to repair. Besides, when one person gets sick, the whole family really gets sick, regardless of whether the disease is contagious or not. Usually, the lives of all household members are reorganized.

I am so lucky that I and my loved ones rarely get sick. Usually 1-2 times a year we have a cold (low-grade fever, runny nose, sore throat, cough). We have not used antibiotics for many years. I know this is great happiness.

However, as these weaker days come, we try to help ourselves with home remedies. Usually it was garlic, ginger root tea for a sore throat, lemon, onion syrup, acerola juice for runny nose. Recently, I got to know something else.

GOLDEN MILK
I've seen girls on YouTube or Instagram doing and drinking this drink. However, only after reading Agnieszka Maciąg's books, I decided to test the recipe she posted on the website and on the blog.

And it worked.

I drank this milk for the first time after several days of being ill, sore throat and runny nose. In the morning I woke up without a sore throat - finally, a huge relief after a few days - but the runny nose was still there, but not so leaky :)

The next morning, I also drank this glass and added some to my son's breakfast. The same day in the evening, my son felt worse, he started coughing, so he got cough syrup. Later he stuck to me, he did not move from my hands, he always does when he is ill. I gave him golden milk combined with apple juice and acerola, and after half an hour he started jumping again.

Golden milk is not a cure-all, but I believe it is worth a try, especially at the beginning of a cold. The taste depends a lot on the milk used and the amount of honey added, not everyone has to like it, but I am sure that most people will be very surprised by the effects. 

Brak komentarzy: