Mamy jesień. Dynia jest jednym z podstawowych warzyw tej pory roku. 

Dość nie dawno odkryłam to warzywo, bo w moim dzieciństwie znałam je tylko pod postacią pity z dynią, ale była ona serwowana raz na kilka lat.

Po raz pierwszy, pod koniec studiów, czyli jakieś 11 lat temu, zrobiłam zupę krem z dyni. Bardzo mi posmakowała.

Jako mama okryłam dynię na nowo. Zaczęłam ją piec, gotować na parze, robić z niej puree, placki, kopytka, gulasz...


Najgorsze w dyni jest dla mnie mega twarda skórka, którą obieram zazwyczaj z ogromna trudnością. Jednak mam na to kilka swoich sposobów.

 Zupę krem robię z dyni Hokaido, której skórka jest jadalna i jej nie obieram :) 

Pozostałe odmiany dyni najpierw poddaję obróbce termicznej (gotuję na parze lub piekę z oliwą i solą w piekarniku), wtedy z łatwością ją obieram, mielę lub kroję w kostkę i dodaję do potrawy.


Ostatnio zrobiłam gulasz z dynią.

Składniki:

- 1 cebula pokrojona w kostkę

- pierś z indyka pokrojona w kostkę

- dynia upieczona z oliwą, sola i pieprzem, obrana ze skóry i pokrojona w kostkę

- passata pomidorowa

- przyprawy (sól, pieprz, zioła prowansalskie, kurkuma, papryka słodka)

- mąka do zagęszczenia


Jak go zrobiłam?:

  1. podsmażyłam mięso, 
  2. dodałam cebulę, podsmażyłam, 
  3. dodałam dynię i przyprawy, podsmażyłam, 
  4. zalałam wodą, gotowałam do miękkości mięsa, 
  5. dodałam ok. połowy słoika passaty pomidorowej, zagotowałam,
  6.  na koniec zagęściłam mąką. 

Podawałam z ryżem, ziemniakami, ale również go zjeść można z kaszą i chlebem. Co kto lubi :)

Dla mnie najlepszą rekomendacją było to, że synek zjadł ten gulasz bez narzekania na dynie :)




In English- Google Tłumacz

It's autumn. Pumpkin is one of the staple vegetables of the season.

Not long ago, I discovered this vegetable, because in my childhood I only knew it as pita with pumpkin, but it was served once every few years.

For the first time, at the end of my studies, about 11 years ago, I made pumpkin cream soup. I really liked it.

As a mother, I covered the pumpkin again. I started baking it, steaming it, making puree, pancakes, potato dumplings, goulash ...


The worst thing about a pumpkin for me is the hard skin, which I usually peel with great difficulty. However, I have a couple of my own ways to do this.


 I make cream soup from Hokaido pumpkin, the skin of which is edible and I do not peel it :)


The remaining varieties of pumpkin are first heat treated (steamed or baked with olive oil and salt in the oven), then I easily peel it, grind it or dice it and add it to the dish.

Recently I made a pumpkin stew.


Ingredients:

- 1 onion, diced

- diced turkey breast

- pumpkin baked with olive oil, salt and pepper, peeled and diced

- tomato passata

- spices (salt, pepper, herbes de Provence, turmeric, sweet pepper)

- flour for thickening


How did I make it ?:

I fried the meat

I added the onion, I fry it,

I added pumpkin and spices, fry it,

I poured it over with water, cooked it until the meat was tender,

I added about half a jar of tomato passata, brought to a boil,

 at the end I thickened with flour.


I served it with rice and potatoes, but you can also eat it with groats and bread. What who likes :)

For me, the best recommendation was that my son ate this stew without complaining about the pumpkins :)

Brak komentarzy: