hmmm...przyjemne gruchanie, gołębie serce, symbol szczęścia i miłości...a dla mieszkańców miast- udręka: dachowe, balkonowe i parapetowe obsrańce!

tak, od niedawna mieszkam na 7 piętrze i mam balkonik jakże chętnie obsiadywany przez gołębie, parkę (jedno białe, drugie szare) wiem,że to parka, bo Pan Kaf'ka znalazł dziś ich gniazdo

na początku nie podobało mi sie ich brudzenie, ale jak do tego doszło poranne budzenie, to już się wściekłam i zaczęłam szukać sposobów na ich pozbycie sie. jest ich całkiem sporo, można zamontować wiatraczki, poruszające się na wietrze sznureczki lub folijki; kolce różnego typu jak i wroga naturalnego: kota (kotów nie znoszę chyba jeszcze bardziej od gołębi)
najważniejszym jest jednak, by nie pozwolić by taka gruchająca parka spowiła swe potomstwo w pobliżu obsrywanego miejsca, bo wyrzucanie młodych rodziców z maleństwem to szczególne okrucieństwo, już lepiej wyrzucić puste gniazdo, dzięki czemu utrudnia się też rozprzestrzenianie się obrzeżka (Obrzeżek gołębi (Argas reflexus))

to, co my zastosowaliśmy: posprzątanie gniazda i umieszczenie poruszającej się jednorazówki w miejscu, gdzie ptaszyska najczęściej przebywają iiiiiiii to chyba pomogło :-)
..mam nadzieje,że pomogło bo właśnie zrobiłam pierwsze pranie na tym mieszkaniu, powiesiłam je na balkonie i nie ręczę za siebie, gdy zobaczę jutro kałomocz na czystych ciuszkach...


cd z dedykacją dla Szarego Burka
nasze paskudy:





fot. Pan Kfk"a


dziś usłyszałam o możliwości odstraszania za pomocą dźwięków...całkiem ciekawe, ale drogie

4 komentarze:

  1. Mogłaś je pofotografować i zdjęcia wrzucić na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Postaram się pomóc w zrobieniu zdjęć, ale nie obiecuję, że Her-Batka je tu zamieści :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szary Burku dziękuję za świetną sugestie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. 21 years old Structural Analysis Engineer Walther Worthy, hailing from Smith-Ennismore-Lakefield enjoys watching movies like "Hamlet, Prince of Denmark" and Sudoku. Took a trip to Hoi An Ancient Town and drives a Duesenberg SJ Speedster "Mormon Meteor". Odwiedz Twoj adres url

    OdpowiedzUsuń